یزدفردا "قرآن‌نوشته‌های سنگ‌های مختلف و بكر در نمايشگاه صنايع‌دستی با مضامين قرآنی در محل گنجينه فرهنگ و هنر يزد به نمايش گذاشته شده است.

سيدحسين رضوی مجومردی كاتب قرآن بر روی سنگ و هنرمند قرآنی بيان كرد: بعد از 15 سال كار هنری، 2 سال است كه تصميم گرفته‌ام تا پايان عمر در خدمت قرآن باشم كه در اين زمينه اقدام به ريزنويسی قرآن بر روی سنگ‌های بكر كرده‌ام.

وی با بيان اين مطلب كه برای اولين‌بار است كه قرآن روی سنگ‌های بكر كتابت می‌شود، گفت: كار برای قرآن باعث آرامش و دگرگونی زندگی‌ام شده و در اخلاق، رفتار و آرامش روحی و جسمی من بسيار تأثيرگذار بوده است. رضوی مجومردی با بيان اينكه روی سنگ‌های انتخابی تاكنون هيچ تغييری انجام نداده است تصريح كرد: كتابت قرآن روی بعضی از سنگ‌ها با چشم غير مسلح قابل رؤيت نيست.

وی با بيان اينكه خلق اينگونه آثار تنها با عشق امكان‌پذير است، اظهار كرد: بعضی مواقع ماديات چاشنی كار هنری است تا هنرمند با آرامش روحی بتواند چنين آثاری را خلق كند.

رضوی با بيان اينكه در چند سال اخير حمايت از فعاليت‌های قرآنی افزايش يافته است، گفت: به عنوان يك دوست به جوانان پيشنهاد می‌كنم تا به سمت قرآن و ائمه بروند و مطمئن باشند پيامدهای مثبت آن را در زندگی خود مشاهده خواهند كرد. گفتنی است، آثار اين هنرمند در نمايشگاه صنايع‌دستی با مضامين قرآنی که به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد برپاشده در محل گنجينه فرهنگ و هنر يزد تا 15 فروردين‌ماه سال 90 در معرض ديد عموم قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا